EasyHits4U.com - Your Free Traffic Exchange - 1:1 Exchange Ratio, 5-Tier Referral Program. FREE Advertising!

Monday, January 10, 2011

Sarkis Tuan Yang Terutama Baru!

 
"Alif, Mim, Nun, Wau, sarkis la"!

Kah, kah, kah kah

Sudin, Sudin

Ternyata kamu lebih pintar!

oleh IBN ABDULLAH, Sabahkini.net
MEMBACA akhbar tempatan bertarikh 9 Januari 2011, saya lebih memberi fokus kepada satu wawancara oleh pemberita akhbar tempatan yang mewawancara TYT Negeri Sabah yang baru, Datuk Seri Panglima Juhar Mahiruddin.
Saya mengucapkan syabas di atas keberanian dan keikhlasan Juhar apabila diajukan dengan soalan tentang saat-saat yang tidak boleh beliau lupakan semasa menjadi Timbalan Speaker Dewan Rakyat selama Sembilan tahun bermula 1990 sehingga 1999, di bawah pentadbiran era Tun Dr.Mahathir.
Juhar mengaku secara terbuka bahawa saat yang tidak boleh dilupakan beliau ialah apabila Perdana Menteri dan juga Presiden UMNO ketika itu, Tun Dr. Mahathir Mohammad mencadangkan satu pindaan ke atas perlembagaan Persekutuan bertujuan untuk menghapuskan immuniti Raja-Raja Melayu.
Juhar memuji Tun Dr. Mahathir atas sikapnya yang berani sehingga mampu menundukkan Raja-Raja Melayu serta menghilangkan kekebalan Raja-Raja Melayu.
Kenyataan Juhar ini sudah cukup sebagai jawapan isu yang ditimbulkan adik beliau, Senator Datuk Armani Mahiruddin, yang sebelum ini membuat tohmahan kononnya pemimpin PKR menghina Raja-Raja Melayu dan cuba menghapuskan Ketuanan Melayu.

No comments:

Post a Comment